21 listopada 2015

Drożdżówki z lukrem czy szneki z glancem, 

jak kto woli:)


Sobotni poranek zaczęłam od pieczenia bułeczek drożdżowych.
Do wypieków dołączył się mój syn, który postanowił przygotować ciasteczka.
Przygotowałam większą ilość drożdżówek, licząc że uda mi się schować kilka do zamrażalnika, jednak chyba nie zdążę przed moimi łakomczuchami...


Składniki na 24 porcje:

  • 1 kg mąki pszennej
  • 1/2 opak. drożdży ( 50g)
  • 4 łyżki cukru
  • 2 jajka
  • 500 ml przegotowanego  przestudzonego mleka
  • 100 g roztopionego i ostudzonego masła
  • 1 łyżeczka soli
  • mleko - do posmarowania drożdżówek
  • kruszonka ( 1/3 część masła, 1/3 część mąki, 1/3 część cukru)
  • lukier
  • marmolada, dżem - jako nadzienie bądź na wierzch drożdżówki
Zaczynamy od drożdży, które rozrabiamy z 1 łyżką cukru, 1 łyżką mąki, oraz kilkoma łyżkami przestudzonego mleka. Odstawiamy je w ciepłe miejsce, do wyrośnięcia.

Do miski przesiewamy mąkę, wsypujemy sól, cukier, dodajemy wyrośnięte drożdże, jajka, mleko, przestudzony tłuszcz i zagniatamy ciasto. Kiedy wszystkie składniki się połączą, podsypujemy ciasto mąką i odstawiamy w ciepłe miejsce, aż do czasu gdy podwoi swoją objętość ( ok. 1,5 godz.).

Czekając na wyrośnięcie ciasta, możemy przygotować kruszonkę.

Po wyrośnięciu ciasta, formujemy kuleczki, które lekko spłaszczamy, dodajemy marmoladę i następnie zawijamy. Układamy bułeczki na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, pozostawiamy na chwilę żeby podrosły. A następnie smarujemy mlekiem i obsypujemy kruszonką.
W tym czasie włączamy piekarnik na 180 stopni.  Wkładamy drożdżówki do nagrzanego piekarnika i pieczemy ok 15- 20 minut.


Drożdżówki będą jeszcze smaczniejsze kiedy polejemy je lukrem. Smacznego!



Tak jak wspomniałam, z przygotowanego na drożdżówki ciasta, mój synek zrobił ciasteczka,
którymi się chętnie pochwalę.
Przyznam szczerze, że smakują wyśmienicie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz